Thursday, October 1, 2009

Subang Alam-Putra Heights Task Force meeting

Dear Subang Alam Task Force Members,

Attention: Azmi Shariff, Capt Azmin, Don,
Suria & / Huzaifah, Nazri & Hasnan, (BTW Hasnan, you mentioned Shazali the other day. Kindly confirm & invite him).

If anyone else whom is & / or are a Task Force Member, but is & / or are not mentioned above, kindly do so forward this email to him, her & / or them, copied to all the rest.

If there are others who wish to be part of the said Task Force Team, feel welcomed to come forward.


Rafy's text message today refers,

Prem (Putera Heights RA & LRT Issue Task Force Secretariat) shall be coming over to Subang Alam to provide us updates on its status to date & where its headed.

Date / Day: 1 Oct 09 / Thursday
Time:21.30hrs
Venue: Surau Tent

All Task Force members are expected to be punctual & present.
Grateful some chairs, tables, a white board & marker pens be made available before hand.

In addition to the above & for those whom are not aware, media print Berita Harian, 15 Sep 09, Tue, Economy Section, Page 21 below refers.

Quote "Syarikat Prasarana Negara Bhd bercadang melaksanakan dua sambungan baru bagi laluan Transit Aliran Ringan (LRT) Kelana Jaya dan Ampang yang dianggarkan bernilai RM7 bilion.

Pengarah Urusanya, Datuk Idrose Mohamed, berkata cadangan sambungan laluan LRT Ampang itu akan bermula dari stesen Sri Petaling melalui kawasan Kinrara dan Puchong serta berakhir di Putera Heights melalui jarak 17.7 km dan 18 stesen baru.

Sambungan baru bagi laluan Kelana Jaya pula bermula dari stesen Kelana Jaya, melalui kawasan Subang Jaya dan USJ serta berakhir di Putera Heights meliputi jarak 17 km dan 13 stesen baru.

Idrose berkata, Prasarana akan mengumpulkan RM4 bilion dalam bentuk bon untuk membiayai sebahagian projek itu yang dijangkakan siap menjelang akhir 2012.

Semua stesen, katanya, akan mempunyai kemudahan seperti lif, eskalator, surau, telefon awam dan tandas.

Stesen berkenaan juga akan dilengkapi dengan kemudahan bagi orang kurang upaya seperti lif, kaunter tiket yang rendah dan tandas.

Idrose berkata, sebagai syarat bagi membolehkan projek itu dilaksanakan, Prasarana akan mempamirkan cadangan laluan baru itu selama 3 bulan mulai dari hari ini untuk membolehkan orang ramai memberikan maklum balas dengan melawat lokasi yang telah ditetapkan atau ke laman web yang khusus diujudkan bagi tujuan itu.

Beliau berkata, kelulusan bersyarat telah diperolehi pada 25 Ogos manakala kelulusan muktamad dijangka diterima selepas pameran awam itu.

Katanya, kelima-lima tempat pameran jajaran baru itu ialah Jabatan Keretapi di Jalan Sultan Hishamuddin, Bangunan Dewan Bandaraya KL di Jalan Raja Laut, Majlis Bandaraya Petaling Jaya di Jalan Tengah, Majlis Perbandaran Subang Jaya di Persiaran Perpaduan, USJ5, Subang Jaya dan Majlis Perbandaran Shah Alam di Persiaran Perbandaran di Shah Alam.

Beliau berkata, pameran dibuka dari jam 9.00 pagi hingga 5.00 petang dari Isnin hingga Jumaat dan ditutup pada hujung minggu dan cuti umum.

Semua maklumbalas akan disalurkan kepada Jabatan Kerata Api dan orang ramai boleh menulis menulis ulasan masing-masing didalam buku log yang ditempatkan pada lokasi pameran.

Orang ramai juga, katanya, boleh turut melihat laman berkenaan melalui www.dor.gov.com dan memberikan maklum balas masing-masing." Unquote.

Other websites -
http://www.lrtextension.com/



Grateful to have kept your good-selves advised.

Tq.

No comments:

Post a Comment